Interview Danny Hoho - Alsan J. Bastiaens

“ALSAN evolueerde in de loop der jaren van een traditionele aankoopgroepering naar een commerciële organisatie die voor haar leden volume creëert. Dit volume genereert toegang tot een compleet gamma van exclusieve en topmerken (Vasco, Cristina, Hansgrohe, etc) aan de meest gunstige prijzen”. begint Danny zijn verhaal. “In een consoliderende markt vormt ALSAN vandaag de professionele en competitieve structuur waarbij ik kan aansluiten als zelfstandig ondernemer. Belangrijk om weten is dat het familiale karakter van ons bedrijf behouden blijft, ook nu we naar buiten komen onder de vlag van ALSAN. Denk maar aan onze persoonlijke aanpak  en de juiste aandacht die we aan élke klant schenken.”

Alsan, enjoy bathing, cooking & energy

Marktverschuiving

De laatste jaren merkt Danny wel een duidelijke verschuiving op het vlak van nieuwbouw. “Daar waar vroeger particulieren bij de bouw van hun huis alles van a tot z zelf uitplozen, zien we dat vandaag steeds vaker de projectmarkt die rol op zich neemt. Het passief en energievriendelijk bouwen spelen daar zeker in mee, iets waar wij als specialist in verwarming, energietechnieken en badkamers een belangrijk aandeel in hebben. Juist omdat wij al die verschillende zaken beheersen, ook de hernieuwbare energietechnieken zoals warmtepompen en zonneboilers, zijn wij een uitermate interessante part­ner voor bouwbedrijven.”

Vakman centraal

“Wij raden particulieren altijd aan om in zee te gaan met een gekwalificeerde installateur of professioneel bouwbedrijf. Onze offerte aan de eindklant behelst immers duidelijk materiaal plus plaatsing via de vak­man. De nieuwe technieken en normen maken immers dat bouwen of renoveren een stuk complexer is dan vroeger. De samenwerking met professionals is dus een bewuste en welover­wogen keuze”, licht Danny toe. “Vaklui kunnen op hun beurt bij ons rekenen op een uitgebreide expertise en tech­nische kennis, een degelijk advies, een professionele dienst na verkoop en compe­titieve prijzen. Feit is dat wie voor ons kiest, kiest voor een all-in partner die rekening houdt met het technische, het duurzame, het esthetische en het budgettaire aspect.”